Az „ingyenességről”

Aki azt állítja, hogy gépjárművédelmi kialakítása mellé egy folyamatos költségeket jelentő szolgáltatást „ingyen” kínál, az közönséges csaló!
Az informatikai hátteret, a kommunikációt, a rendszer működtetését, karbantartását, tehát a szolgáltatás folyamatosságát biztosítani kell, aminek vannak finanszírozási feltételei is. Ezért is nevezik szolgáltatásnak, amit nem lehet „ingyen” adni. Ennek megfelelően az alábbi lehetőségek állhatnak fent.

1. Csak egy meghatározott időre szól az „ingyenesség”, azaz a vételár tartalmaz egy bizonyos idejű előfizetést. Azonban a vételárba beépített keret kimerülése után az ügyfelek már nem kapnak, mert nem kaphatnak semmilyen további szolgáltatást, mert nincsen, aki fedezze annak költségeit.
A módszer azonban tökéletes arra, hogy baj esetén a „szolgáltató” kihúzza magát a felelősség vállalás alól. Ez egyértelműen a fogyasztók megtévesztésén alapuló üzleti modell.

2. A szolgáltatás folyamatosságának biztosítása érdekében mindig újabb és újabb ügyfelek szükségesek, akik a tudtuk nélkül fizetik meg a korábbi ügyfelek költségeit, ami egy piramisrendszer szerinti üzleti modell. Ez magyarán piramis játék, vagyis csalás, de egyben szintén alkalmas arra, hogy baj esetén a „szolgáltató” kihúzza magát a felelősség vállalás alól.

3. És a lényeg.
Valójában semmi sincsen „ingyen”, ezzel jó tisztában lenni. Ez szintén egy trükk, ami baj esetén csupán csak az egyik félnek kedvez, aki nem más, mint a „szolgáltató”. Ez egy ravaszan kifundált trükk, ami őt baj esetén mentesíti a felelősség vállalás alól. Miért is? Gondoljon bele a Tisztelt Olvasó, hogy a gépjármű feltörése, kifosztása, ellopása, során a „szolgáltató” nem köteles és természetesen nem is fog felelősséget vállalni, mivel az ingyenesnek becézett „szolgáltatásáért” nem számított fel ellenértéket. Magyarán, „ajándék lónak ne nézd a fogát” helyzet alakul ki, ahol a becsapott és rászedett autós semmilyen módon nem részesül, mert nem részesülhet kártérítésben. Ez egy trükk, egy átverés! Tudomásul kell venni, hogy szolgáltatást nem lehet ingyenesen adni! Egy komoly, működő cég nem szorul arra, hogy ilyen hazug trükkhöz folyamodjon ügyfél szerzés gyanánt. Ennek megfelelően egy komoly cég mindenre vállal felelősséget és garanciát, azonban szolgáltatásának ára van. Cserébe viszont szolgáltat is.

Akármelyik eset is álljon fenn, mind kettő üzleti modell megtévesztő, ami az érdeklődők, illetve ügyfelek megtévesztésén, félrevezetésén és megkárosításán alapul. A 3. pontban foglaltak pedig önmagukért beszélnek.

Scroll to Top