Létezik olyan, hogy kulcs nélküli indítás?
Először tegye fel mindenki saját maga számára a kérdést. El tudná azt képzelni bárki is, hogy vásárol egy olyan gépjárművet, amelynek a működtetéséhez nem adnak kulcsot? Szinte biztos, hogy nem. Ezt azt jelentené, hogy a gépjármű utastere, csomagtere, raktere nem zárható, amiből fakadóan szükségtelen annak a nyitásáról gondoskodni, mivel az így mindig nyitva lenne.
El tudná azt képzelni bárki is, hogy egy gépjármű gyártó cég kezelő kulcs nélküli autókat gyártana? Biztos, hogy nem. Ez olyan mértékű figyelmen kívül hagyása az alapvető és jogosan elvárt biztonságnak, amit egyetlen gépjármű gyártó cég sem fog felvállalni.
Akkor érdemes belegondolni, hogy egy magát biztonságtechnikai cégnek tartó vállalkozás, aki ráadásul gépjárművédelmi kialakítást kínál, az úgy hirdesse magát, hogy, „kulcs nélküli indítás”. Elgondolkodtató, hogy ez mennyire hiteles, mennyire megbízható és milyen szakmai tudást tükröz vissza. Ez hiteltelen, megbízhatatlan és hozzá nem értést igazol.
Nem. Ilyen nem létezik annak ellenére, hogy vannak olyan cégek, akik a gépjárművédelemre szánt portékájukat a jobb eladhatóság érdekében úgy hirdetik, hogy: „Kulcs nélküli vezérlés.”
Aki ilyet állít, az azt jelenti, hogy:
1. Tényleg nincsen „kulcs” általi vezérlése annak, amit az érintett cég gépjárművédelem gyanánt kínál.
2. Az érintett cég valótlant állít, félre vezetve érdeklődőit és ügyfeleit. Azaz, hazudik.
Valljuk be, hogy egyik állapot sem bizalom gerjesztő.
Indoklás
1. Amennyiben egy utólagosan beépített gépjárművédelmi kialakításnak nincsen kezelő szerve, amivel magát a védelmi kialakítást működtetni – ki, bekapcsolni – lehet, akkor ez azt jelenti, hogy az így elkészített „védelmi kialakításnak” nincsen „zárja” sem elektronikai, sem mechanikai értelemben és ezáltal nincsen zárt állapota sem. Az ilyen megoldás végeredményképpen semmire sem jó, gépjárművédelemre pedig még kevésbé.
Ezt úgy képzelje el a Tisztelt Olvasó, mintha valaki egy olyan biztonsági ajtót kínálna eladásra, amin nincsen sem zárszerkezet, sem kilincs és az eladó ennek ellenére azt állítaná, hogy ezen asz ajtón keresztül illetéktelenek képtelenek lesznek bemenni, csak az arra jogosultak!
A másik lehetőség az, hogy az utólagosan beépített, de saját vezérléssel nem rendelkező gépjárművédelemre szánt valaminek a vezérlését a gépjármű saját indító kulcsának a vezérlésével oldják meg. Akkor felmerül a kérdés, hogy ez mennyire nevezhető gépjárművédelemnek és ennek mi az értelme? Ugyanis a gépjármű tolvajok a lopásra kiszemelt gépjárművek gyári védelmét könnyű szerrel hatástalanítják és a központi zárakat is roncsolás nélkül, elektronikai úton kinyitják. Majd ezután beülve a gépjárműbe, azt szó szerint másodpercek alatt ellopják.
Amennyiben egy utólagosan beépített gépjárművédelemre szánt valaminek a vezérlését a gépjármű saját indító kulcsába integrálják, akkor azt is hatástalanítja a tolvaj és a gépjármű pontosan annyi idő alatt lopható el, mint a fentebb leírtaknál. Másodpercek alatt.
2. A hazugságról és félrevezetésről.
Nem meglepő, ha egy cég azért állít valótlant és hazudik, hogy ezáltal előnyhöz jusson. Ez alól nem jelent kivételt a gépjárművédelem területe sem. Vannak cégek, akik megtévesztik és félrevezetik az érdeklődőiket, nem törődve a következményekkel.
Ha a „Kulcs nélküli vezérlésnek” bármelyik formáját is alkalmazza egy „gépjárművédelmet” kínáló cég, akkor semmilyen plusz hozzáadott értéket és védelmet nem ad az ügyfeleinek. Egy gépjármű pontosan ugyanúgy ellopható marad, mint annak előtte. Aki ezt elhiszi, az súlyos árat fizethet meg naivságáért. Ebben az esetben pedig a tét nem más, mint a rászedett gépjármű tulajdonos gépjárműve.
– Mi történik akkor, ha az utólagosan beépített gépjárművédelmi kialakításnak nincsen kezelő szerve?
Az olyan, mintha nem is lenne semmi beépítve gépjárművédelem gyanánt.
– Mi történik akkor, ha az utólagosan beépített gépjárművédelmi kialakításnak a vezérlését a gépjármű saját indító kulcsa végzi?
Pontosan ugyanaz a helyzet, mint az előző esetben. Nincs utólagos védelem és semmilyen plusz érték nincsen hozzáadva a gépjármű lopás elleni biztonságához.
– Miért fontos az, hogy az utólagosan beépített gépjárművédelemnek legyen saját kezelő szerve?
Mert ez is alapja a biztonság megteremtésének és a hatékony gépjárművédelemnek. De nem mindegy, hogy a kezelőegység milyen kialakítású. Például keyless go kialakítású nem lehet, mert az könnyen hatástalanítható. Kizárólag megfelelő kódolással ellátott, kódcserélős, azaz ugrókódos és egyben nyomógombos kialakításúnak kell lennie, ami csak akkor ad ki magából jelet, ha azon a nyomógombot megnyomják. Ez egy alapelv, amitől eltérni nem szabad. Ugyanis ha ezt a jelet valaki felfogja és rögzíti, akkor sem megy vele semmire, mivel az adott gépjármű ezt a jelet már soha többé nem fogadja el. Ha tényleges biztonságot szeretne valaki a gépjárműve védelmére, akkor ez egy garantáltan megbízható eljárás.
Létezik olyan magyar fejlesztésű gépjárművédelemmel foglalkozó vállalkozás, akik több, mint kettő évtizede ezt a módszert alkalmazzák. A tapasztalatok a több tízezer ügyfélnél egyértelműek. Soha, egyetlen alkalommal sem tudták szabotálni ügyfeleik gépjárművédelmi kialakításait a tolvajok így sem, pedig minden nap, a nap 24 órájában erre volt és van is lehetőségük.