Mi az indítás gátló és mi a feladata?
Az indítás gátlók feladata, hogy a leállított motorú és bezárt gépjármű álló helyzetben és önerőből történő ellopását megakadályozza. Ma már a gépjárművek mindegyike rendelkezik gyári kialakítású indítás gátlóval, azonban ezek a kialakítások gépjárművédelemre teljességgel alkalmatlanok. Ennek oka, hogy a gyári kialakítású indítás gátlók vezérlése a gépjármű gyári indító kulcsába van beépítve és a gépjármű központi zárjának a nyitásával a gyári indítás gátló is kikapcsol. Ezt a gépjármű tolvajok is tudják, amit fel is használnak ahhoz, hogy sikeresen tudjanak ellopni egy gépjárművet.
Amennyiben a gépjármű „keyless go” rendszerű és a gépjármű elindítása, illetve leállítása egy úgynevezett start/stop gombbal működtethető, úgy a gépjármű gyári indítás gátlója illegálisan még egyszerűbben és gyorsabban hatástalanítható. Azt ma már szinte mindenki tudja, hogy a „keyless go” kialakítású gépjárművek ellopása sok esetben egy percen belül megtörténhet, amit olyan kamera felvételek is bizonyítanak, amik sikeres gépjármű ellopást rögzítettek.
A hatékony gépjárművédelem alapja, hogy a védeni kívánt gépjárműbe utólagosan olyan indítás gátló funkciót kell beépíteni, ami nem a gépjármű indítókulcsáról működik! Az a gyáritól elkülönült eszközzel működtethető kell, hogy legyen, más frekvencia tartományon működjön és teljesen más kódolással és titkosítással kell, hogy rendelkezzen!
Fontos!
A indítás gátló funkció önmagában semmit sem ér! Az csak akkor képes hatékonyan megvédeni lopás ellen egy gépjárművet, ha a beépítés után az hozzáférhetetlenné válik a tolvaj számára, amit ennek megfelelően lehetetlen szabotálni!
Az a szolgáltató, aki ezt nem így látja, sőt, ennek hangot is ad, az egy dilettáns, egy amatőr, aki komoly kockázati tényezőt jelent mindazokra, akiket a portékájával megtéveszt.