Csalás és/vagy tudatlanság

Az elmúlt évtizedek történései egyértelművé tették, hogy gépjárművédelemre teljességgel alkalmatlan az úgynevezett „gyári kialakítású védelem”. Ha ez nem így lenne, akkor az 1990 évek eleje óta nem tudtak volna az autó tolvajok több tízezer – ha nem százezer számra – gépjárművet ellopni csak Magyarországon. Egy mai, úgynevezett modern gépjárművet egy felkészült tolvaj a „gyári védelemmel” együtt átlagosan 30-60 sec idő alatt képes ellopni úgy, hogy annak le van állítva a motorja és be vannak zárva a nyílászárói. Mindezt roncsolás mentesen, nyom nélkül és csendben. A „gyári védelem” a saját maga kialakítása végett alkalmatlan egy gépjármű lopás elleni védelmének a biztosítására. Ennyit ér az úgynevezett „gyári védelem”, amik igen makacs tények.
A fentebb leírtak végett van szükség az utólagosan beépített gépjárművédelmi kialakításokra. Igen, de az utólagosan beépített gépjárművédelemre szánt kialakítás milyen nem lehet? Ami a legalapvetőbb alapszabály, hogy annak a gépjárműtől teljesen független kialakításúnak kell lennie. Azonban vannak olyan utólagos gépjárművédelmi kialakítást kínáló társaságok, akik a fentieket figyelmen kívül hagyva kínálják portékájukat. Mi több, mindezt az égbe kiáltó hiányosságot és mulasztást „versenyelőnyként” nevesítik. Ez a magatartás azonban felvet néhány gondolatot.

1. Amennyiben egy gépjárművédelemmel foglalkozó cég is tisztában van azzal a ténnyel, hogy az úgynevezett „gyári védelem” alkalmatlan a gépjármű lopások megakadályozására és ennek ellenére úgy hirdeti termékeit, hogy „kulcs nélküli indítás” és a valóságban is a gyári kezelőszervtől egy teljesen elkülönült kezelőszervvel nem rendelkező terméket ad ügyfelei részére, akkor ezzel tudatosan, de becsapja ügyfeleit, valós, plusz hozzáadott értéket nem ad és valószínűleg csupán az anyagi haszonszerzés áll a tevékenység hátterében.


Figyelem! Az alábbiakon mindenképpen gondolkodjon el!
Ha az utólagos autóvédelmi rendszer ki- és bekapcsolására az autó gyári indítókulcsát, kártyáját használják, az újabb kérdéseket vet fel:
Ha ezzel elfogadják, hogy a gyári kialakítás is megfelelő biztonságú, akkor teljesen szükségtelen az utólagos védelem, így tulajdonképpen az ügyfelet becsapják a szükségtelen utólagos védelem beszerelésével.
Ellenben ha tisztában vannak a gyári azonosítás támadhatóságával, akkor egy általuk is tudott támadási lehetőséggel adják el az utólagosan beszerelt kialakításukat, ezzel szintén becsapják, anyagi érdekükből fakadóan súlyosan veszélyeztetik ügyfeleik anyagi biztonságát.
A kettő állítás közül az egyik szükségszerűen igaz. Ekkor viszont a gépkocsi gyári indítóeszközével működtetett utólagosan beépített védelmi rendszerként szánt ilyen kialakítás mindenképpen az ügyfél megtévesztését, becsapását és egyben megkárosítását jelentheti, ami kimerítheti a csalás fogalmát.

2. Amennyiben nincsenek tisztában azzal, hogy az ily módon értékesített gépjárművédelemre szánt kialakítás hatékony gépjárművédelemre alkalmatlan valami, akkor egyszerűen hozzá nem értők, akik a tudatlanságuk és hozzá nem értésük által csaphatják be és vezethetik félre ügyfeleiket.


Megoldás:
Valóban hatásos, a gépkocsi eltulajdonítását valóban megakadályozni képes autóvédelmi kialakítás csak úgy valósítható meg, ha az illetékes használó azonosítása a gépkocsi minden egyéb rendszerétől függetlenül, saját kódrendszerrel és átviteli úton történik meg.

Scroll to Top