Fenyegetés garancia megvonással
Felelősség elhárítás és fenyegetés garancia vesztéssel.
Sajnos nem ritka az sem, hogy márkaképviseletek és szakszervizek megtévesztve és félrevezetve ügyfeleiket, egy garanciális gépjármű javítása és karbantartása során különböző okokra hivatkozva díjtételeket számítanak fel. Ily módon megkárosítva ügyfeleiket.
Az sem ritka, amikor megfélemlítve és félrevezetve ügyfeleiket, márkaképviseletek és szervizek a gépjármű garanciájának megvonásával fenyegetőznek. Ezzel kapcsolatosan meg kell jegyezni, hogy egy gépjármű garanciáját nem lehet megszüntetni, fenyegessék bármilyen módon is ügyfeleiket márkaképviseletek és szervizek! Ennek az oka igen egyszerű. Legyen az bárki és végezzen bármilyen tevékenységet is egy gépjárművön, az általa elvégzett munkára és az általa beépített alkatrészekre köteles garanciát biztosítani! Kivétel nélkül!
Amennyiben a tevékenysége során a kivitelező hibát vét, akkor a saját termékfelelősségi biztosításának a terhére, ha ez nincs, akkor a saját maga költségére köteles szakszervizben megszüntetni az általa keletkezett meghibásodást, aminek értelmében a szakszerviz a megfelelő alkatrészeket felhasználva fogja helyreállítani a meghibásodott gépjárművet, ami alkatrészekre és magára az elvégzett munkára is köteles garanciát biztosítani a márkaképviselet és szakszerviz. És valljuk be, ezt biztosítja is. Akkor mi áll ennek a fenyegetésnek a hátterében? Ennek az alaptalan fenyegetésnek kettő oka van:
1. Az első anyagi természetű. Az ügyfél legyen megijedve, hogy ha karbantartás céljából nem szakszervizbe viszi a gépjárművét, akkor megvonják tőle a gépjárművére vonatkozó garanciát. Ez nem igaz, ami az ügyfelek megtévesztése és tévedésben tartása, ami egyben kimeríti a csalás fogalmát.
2. A másik ok szintén anyagi természetű, de lényegesen aljasabb az előzőnél. Az ügyfelet jól meg kell ijeszteni, hogy ha utólagosan szereltet be a gépjárművébe gépjárművédelmi kialakítást, – persze azt leszámítva, amit az érintett márkaképviselet szerel be utólagosan – akkor elveszíti a gépjárműve a garanciáját. Ami szintén nem igaz. Ezt az aljasságot sok esetben azért alkalmazzák márkaképviseletek részéről, mert így elérhető, hogy a gépjármű tulajdonosa nem fog más céghez menni, hogy utólagos gépjárművédelmi kialakítást alkalmazzon, aminek a következtében a gépjárműve ellopható marad.
Tudható, hogy 1999-ben derült ki először, hogy márkaképviseletek és márkaszervizek bűnözői körökkel együttműködve lopták, illetve lopatták el ügyfeleik gépjárműveit! Ilyen esetekben mi a megoldás?
Ilyen esetekben azonnal jogorvoslatot kell kérni és amennyiben szükséges, magánszakértő bevonásával igazolni, hogy az érintett szerviz jogellenesen járt el. A magánszakvélemény egy bírósági eljárás során is bizonyító erejű lehet a megkárosított gépjármű tulajdonos részére, amit egy ilyen per során a szerviznek kellene cáfolnia, amit szinte lehetetlen számára megtenni. A több évtizedes tapasztalatunk az, hogy amennyiben a gépjármű tulajdonos a sarkára áll és nem hagyja magát, akkor egy ilyen eset el sem jut a bíróságig, mert az érintett szerviz visszavonulót fúj és a megfelelő módon kártalanítja a sérelmet elszenvedett ügyfelet.
Amennyiben van véleménye, illetve tudomása ilyen megtörtént esetekről, kérem ossza meg velünk.