Hozzá nem értés és téves hiba megállapítás

Hozzá nem értés, téves hiba megállapítás és a következmények.
Gépjármű tulajdonosok tapasztalatai és elmondása alapján kijelenthető, hogy
sok esetben akár márkaképviseletek, akár független szervizek részéről komoly szakmai hiányosságok merülnek fel. Sok esetben hiányzik részükről a megfelelő felkészültség, a szakmai hozzáértés és az ebből fakadó hibaelhárítás megfelelő és egyben szakszerű kivitelezése. A hozzá nem értés és tudatlanság következtében nem ritka az sem, hogy a gépjármű tulajdonosát indokolatlanul olyan alkatrész cserékre, vagy értelmetlen plusz szerviz költségekbe kényszerítik, amik teljességgel értelmetlenek, illetve feleslegesek.
Csak pár alap példa, ami napi szintű gyakorlat:

Sokan képtelenek egy akkumulátor merülés állapot kivizsgálására.
Erről azért fontos beszélni, mert napi szintű gyakorlat, hogy autók tucatjainak merül le az akkumulátora, többnyire minden előzetes jelzés nélkül. Ez bármikor, bárkivel, bárhol, bármilyen körülmények között megtörténhet, nem várt és felettébb kellemetlen helyzetet megteremtve a gépjárművet használó személy számára. Gépjármű tulajdonosok és utólagos gépjárművédelemmel foglalkozó cégek egyöntetű elmondása alapján sok esetben már az gondot okoz szervizekben dolgozó munkatársak számára, hogy egy gépjármű akkumulátor vizsgálata során szakszerűen megmérjék egy adott gépjármű össz áramfelvételét, ha van, akkor egy utólagosan beépített gépjárművédelmi kialakítás áramfelvételét úgy kikapcsolt, mint bekapcsolt állapotban. Szinte képtelenek az össz áramfelvételt külön, külön tételekre bontani, hogy ennyi és ennyi utólagosan beépített gépjárművédelmi kialakítás áramfelvétele és ennyi és ennyi magának a gépjárműnek az áramfelvétele. Ebből fakadóan szinte megoldhatatlan feladatot jelent számukra annak a megállapítása is, hogy ha valamiért merül a gépjármű akkumulátora, annak mi a tényleges oka. Esetleg az akkumulátor cellazárlatos? Vagy valamely elektronikai alkatrész javításra, cserére szorul? Általános tapasztalat, hogy ilyenkor indokolatlanul cserélgetnek a megrendelő terhére különböző elektronikai alkatrészeket a gépjárműben, illetve utólagos gépjárművédelmi kialakítás megléte esetében azonnal arra fogják rá az akkumulátor merülésének az okát. Részükről többnyire ezzel az ügy le is van zárva. Ennek következtében a hibás és téves mérési eredményeikkel félre vezetik a gépjármű tulajdonosát, őt indokolatlanul belesodorva többlet költségekbe és kiadásokba. Utólagos gépjárművédelemmel foglalkozó cégek elmondása alapján nagyon sok esetben ők állapítják meg a probléma valós okát azon egyszerű okból kifolyólag, hogy a félrevezetett gépjármű tulajdonos elviszi hozzájuk is a gépjárművét kivizsgálás céljából mondván és gondolván, hogy úgy is a „riasztós cég” a probléma okozója. Azonban valamilyen rejtély okán az utólagos gépjárművédelemmel foglalkozó cégek szinte minden esetben megállapítják, hogy mi a meghibásodás oka. Ilyenkor az is bebizonyosodik, hogy a meghibásodás nem hozható ok, okozati összefüggésbe magával az utólagosan beépített gépjárművédelemmel, amiről írásos mérési eredményt adnak a gépjármű tulajdonosának. Ez egyben logikus is, mivel az utólagosan beépített gépjárművédelmi kialakítások szinte mindegyike 10 – 30 mA áramfelvételt igényelnek a működésük során, ami áramfelvétel képtelen lemeríteni egy gépjármű akkumulátorát. Tudnivaló, hogy törvényi keret szabályozza egy utólagosan beépített gépjárművédelmi kialakítás áramfelvétel maximumát!

Hiba keresés a „vak vezet világtalant” szemléletben és mások okolása:
Erről is fontos szót ejteni, mivel ez is napi szintű gyakorlat, ami negatívan érinti a gépjármű tulajdonosokat. Ha a szervizben nem találják a hiba forrását, annak okát és a gépjármű tartalmaz utólagosan beépített védelmi kialakítást, mindegy, hogy mit, milyen gyártmányút, akkor többnyire arra fogják rá a gépjármű meghibásodását. Ekkor – tévesen – általában azt javasolják a gépjármű tulajdonosának, hogy azt szereltesse ki akár ideiglenesen, akár véglegesen mondván, hogy ez majd megoldja a problémát. Ami a valóságban nem oldja meg a problémát, mert egy utólagosan beépített gépjárművédelmi kialakítás szinte semmilyen esetben sem tud tönkre tenni semmilyen gépjárművet vagy annak bármely alkatrészét és részegységét. Ennek az oka egyszerű. Amíg egy gépjármű üzemel, addig az utólagosan beépített védelmi kialakítás képtelen beleszólni a gépjármű életébe, illetve annak működésébe. Amikor meg a gépjármű nem üzemel, az utólagosan beépített védelmi kialakítás kizárólag csak akkor kapcsolható be. Mivel a gépjármű nem üzemel, így a védelmi kialakítás szintén nem tud beleszólni és nem is szól bele a gépjármű életébe. Az csak akkor mutatkozik meg, ha jön a tolvaj és megpróbálja ellopni a gépjárművet. Ebben az esetben, ha hatékony a gépjárművédelem és teszi a dolgát, a gépjármű elindíthatatlan marad, az nem lopható el és ennek megfelelően az utólagosan beépített védelmi kialakítás szintén nem tud meghibásodást generálni. Amikor a gépjármű működik, akkor az utólagosan beépített védelmi kialakítás nem működik. Amikor az utólagosan beépített védelmi kialakítás működik, akkor meg a gépjármű nem működik. Ez egy roppant egyszerű logika. Hogy ezt a folyamatot miért nem értik és miért nem ismerik szervizek, műhelyek, illetve az ott dolgozók, az nem tudható, de ez igen komoly alap hiányosság a részükről. Ez körülbelül olyan, mintha valaki elmenne matematika tanárak anélkül, hogy ismerné a négy alapműveletet és nem tudna sem szorozni, osztani, összeadni és kivonni. Az ilyen és ehhez hasonló tudatlanságukból fakadó magatartásukkal szervizek és műhelyek napi szinten(!) vezetik félre gépjármű tulajdonosok tucatjait, bele kényszerítve őket teljesen fölösleges plusz vizsgálatokba és költségekbe.
Amennyiben van véleménye, illetve tudomása ilyen megtörtént esetekről, kérem ossza meg velünk.

Scroll to Top